Zatik Ádám Ingatlandiplomata

Rólam komment

Rólam

By: Zatik Ádám 2020. január 06.

Először még 5-6 éves koromban kerültem kapcsolatba ingatlanokkal a nagymamám révén, aki anno kárpótlási ingatlan árveréseken vett részt és mindig elmesélte, hogy mi történt ott, hogyan volt megszervezve és ezt mindig annyira érdekesen adta elő, hogy imádtam hallgatni. 10 éves koromban amíg a húgom hercegnőket rajzolt és kiszínezett Én a lapok másik oldalára a családi ingatlanok helyszínrajzait rajzoltam át. Nálunk a családban az ingatlanok mindig központi téma a családban, így már az anyatejjel is ezt szívtam magamba.

_dsc7176.jpg

14 éves koromban Édesapám megkért, hogy a családi cég  új telephelyépítése miatt ha van kedvem nézelődjek fejlesztési területek után az egész országban. Ettől kezdve a hobbim az ingatlan.com, az expressz.hu és az akkor releváns oldalak folyamatos nézetése volt a kikapcsolódásom. Tudom, elég fura hobbi egy tinédzsernek. Így ezek által egyre több kevésbé ismert oldalt és ingatlanhirdetést találtam a neten. Rájöttem, hogy az érték az online keresési feltételek ismeretében rejlik.

Végigkövettem az ingatlanárakon keresztül a 2000-es évek eleji ingatlanboom-ot, majd a 2008 utáni recessziót is. Milyen az amikor magasak az árak és milyen az amikor egy 10 szintes irodaház akkori áron 100 Millió Ft-ért van hirdetve és még alkuképes.

A budapesti műszaki egyetemen végeztem épületgépész mérnökként, csak nemrég döbbentem rá, hogy ez is az épületekkel kapcsolatos. Emlékszem a vizsgaidőszakokban a tanulás helyett mindig az évfolyamtársak albérlet keresési problémái jártak a fejemben, hogyan lehetne összehozni az ingatlantulajdonosi szempontokat és a diákok albérletkeresési igényeivel, mert láttam, hogy mennyi megbízható diáknak lenne pénze jobb helyre és mennyi megbízható jó ingatlantulajdonos nem talál jó bérlőt.

2010-ben családi segítséggel Magyarország első automata szállodáját fejlesztettem ki, a rendszertől egészen az üzemeltetésig Győrben. Itt kerültem jobban kapcsolatba egy komplexebb ingatlanfejlesztéssel és annak végig Itt keveredett a szoftverfejlesztés, az ingatlankezelés és a szállodamenedzsment egyszerre. De rá kellett jönnöm, hogy nem szálloda üzemeltető típus vagyok és nem is az emberek nélküli világ az Én világom, mert szeretek emberekkel együtt dolgozni.

Családi tulajdonú lakások, telkek, raktárak átírását, eladási és kiadási folyamatát vittem végig egészen mostanáig. Több ismerősöm keres meg azóta is, hogy segítsek neki, mivel tudja, hogy eddig milyen projekteket csináltam és szerencsére mivel főként családi tulajdonú ingatlanokkal foglalkoztam, így a tulajdonosi szemléletem is talán jobban megvan hozzá.

Az életcélom mégis nehezen fogalmazódott meg bennem és bőszen kerestem az utóbbi években, nemrég ráeszméltem, hogy elég végignéznem, hogy mi volt a mozgatórúgóm az eddigi életemben:

„ Célom, hogy egyszerűvé tegyem és közelebb hozam az emberekhez az ingatlanbefektetést, valamint win-win megállapodásokkal összekössem a megfelelő ingatlanhasználókat a megfelelő tulajdonosokkal, így kevesebb üresen álló, kihasználatlan ingatlant hagyjak a világban.”

komment
süti beállítások módosítása